18.10.2024 – 19.10.2024

Lydskapende objekter med Insomnia Festival

Verksted

Insomniafestivalen, Materialbanken for Kreative Prosjekt og Tromsø Kunstforening er glade for å kunne presentere workshopen Sound-Making Objects, ledet av kunstneren J «Mo'ong» Santoso Pribadi.

Den 18. og 19. oktober fra 12:00-17:00 på Tromsø Kunstforening.

NB: BEGRENSET KAPASITET, DELTAKERE MÅ KUNNE DELTA PÅ BEGGE DAGENE AV WORKSHOPEN. MELD DEG PÅ HER!

I denne lekne workshopen vil vi fokusere på å skape objekter som produserer lyd. Ved hjelp av enkel elektronikk og kontaktmikrofoner vil deltakerne lære hvordan de kan tappe inn i en verden av lyd. Workshopen kulminerer i en liten forestilling, og vil introdusere og invitere deltakerne til å kanalisere en form for frihet i form av lyd gjennom det lydskapende objektet, uten begrensningene til konvensjonell musikk.

Johanes «Mo'ong» Santoso Pribadi, som er født i Bangkok og oppvokst på Java, er en eksperimentell musikkomponist og instrumentbygger. Han har hovedsakelig studert Nusantara musikk, eller indonesisk musikk.

Pribadi begynte sine studier i vestlig klassisk musikk med kontrabass som hovedfag, men vendte snart tilbake til sine røtter for å utforske visdommen i javanesisk folklore. Han fortsatte sine masterstudier i kunst ved Indonesian Institute of the Arts i Surakarta, der han tok en grad i musikkomposisjon. I 2015 ble han valgt ut som en av de unge komponistene på IRC+ (International Rostrum of Composer).

På Insomnia Festival 2024 vil Mo'ong også opptre som en del av duoen Takkak Takkak på DRIV lørdag kveld.

Workshopen Lydskapende objekter presenteres gjennom programmet Cloud: Exit-programmet. Cloud: Exit er en del av Insomnia Festivals arbeid med å bidra til å utvikle og fostre nye talenter på den elektroniske musikkscenen i Nord-Norge. Programmet er gjort mulig med støtte fra SNN Samfunnsløftet og Talent Norge.

Mellomvegen 82

Gratis inngang - Registrering er påkrevd