28.09.2024 19:00-21:00

Anarchiving Rávdnji

med Andreas Kühne, Polina Medvedeva, og Risten Anine Gaup.

Som del av symposiet Å tenke med myra har vi gleden av å invitere til

Anarchiving Rávdnji - en audiovisuell performance med Andreas Kühne, Polina Medvedeva og Risten Anine Gaup

Lørdag 28. september kl 19 - 21
Dørene åpner 19
Performancen starter 19:30 og varer i en halvtime
Gratis inngang, ingen forhåndspåmelding
Romssa Dáiddasiida / Tromsø Kunstforening, Mellomvegen 82

Anarchiving Rávdnji er en live audiovisuell performance som følger fremadrettede spor fra Rávdnjevággi / Finnheia på Sallir / Kvaløya. Kunstnere og samarbeidspartnere i Rávdnji-utstillingen ved Tromsø Universitetsmuseum, Andreas Kühne og Polina Medvedeva, improviserer med det audiovisuelle materialet de samlet inn til utstillingen, og har invitert Risten Anine Kvernmo Gaup til å legge til nye spor som svar.

Performancen maner frem holistiske lytteperspektiver og gjensidige transformasjoner gjennom interaksjon. Hva opplever vi når vi beveger oss inn i den samiske siidaen og torvmarkene i Rávdnjevággi i dag? Mens vi lytter med hele kroppen, forvandles et landskap foran oss, og vikler sammen fortid, nåtid og fremtid og svinger mellom fortider og fremtider, minner og underbevissthet.

Mellomvegen 82

Gratis inngang, ingen forhåndspåmelding