Mondo Tromsø Presenterer: Splittet kjerne - Tromsø edition og Compilation

24.02.2012 - 26.02.2012

Mondo Tromsø Calling presenterer lanseringen av:

SPLITTET KJERNE (TROMSØ EDITION) – Mikkel Øyen
COMPILATION – Maria Dorothea Schrattenholz

Utstilling, opplesning, playlist/DJ, på Tromsø Kunstforening 24. februar klokken 19.00

SPLITTET KJERNE ønsker å eksponere tekster fra etablerte og uetablerte stemmer ved å plassere dem side ved side på en vegg og i en publikasjon. Navnet spiller på at alle bidragsyterne har høyst ulike stemmer og utgangspunkt. Arrangementene avholdes som oftest i Mikkel Øyens leilighet i Oslo, men også vært på Litteratur på Blå, Kristiansand og Trondheim. Splittet Kjerne anser seg selv for å være en blanding mellom fanzine, DIY-arrangement og litterær salong.

COMPILATION – en postrock fanzine #4 er en helt hjemmelaget musikkfanzine, med fokus på sjangeren post-rock. Compilation tar sjangeren på kornet, samtidig som mangfoldet utforskes. Bladet er spekket med intervjuer, illustrasjoner, konsertfoto og generelt gnask. Compilation har deltatt på Tekstallianse de siste årene, og arrangerer fanzineverksted i regi av Norsk Tidsskriftforening hvert år under Tidsskriftdagen på Litteraturhuset i Oslo.

OM MONDO TROMSØ:
Mondo Tromsø er en non-profit kunsthandel som selger trykksaker, lydarbeid og illustrasjoner fra hovedsaklig unge uetablerte kunstnere, musikere og forfattere fra Tromsø og resten av verden. Kunsthandelen er mobil, men har for tiden tilhold på Kurant Visningsrom og drives av kunststudentene Linn Horntvedt, Miriam Haile og Ingrid Bøe Sørensen. Mondo Tromso ble i sin tid startet av Vebjørn Guttormsgaard.