Babylounge

22.10.2011 - 13.11.2011

Army of Mothers

Siste uke:

Babylounge er en avgrenset, harmonisk sone hvor foreldre og barn kan få en fin kunstopplevelse sammen. Den består av en interaktiv installasjon av lyder, taktile objekter og vakkert lysspill tilpasset barn fra ca 0 – 18 måneder.

Lydene er basert på opptak av stemmene til småbarnsmødre fra forskjellige steder i verden som synger, nynner eller snakker med sine barn, bearbeidet til et tredimensjonalt lydbilde som fyller rommet og omslutter det i en moderlig atmosfære. Babylounge er laget for å stimulere barnets nysgjerrighet, og for å rette oppmerksomheten mot hvordan barna kan berike kunst- og musikkopplevelsen for de voksne gjennom sin sansning.

Army of Mothers er et prosjekt skapt av Aggie Peterson, kjent fra pop-duoen Frost. Prosjektet søker å favne morskjærlighet og engasjement for barns sanseopplevelser i kunst og musikk. Aggie Peterson jobber daglig med elektronisk musikk, og hun jobber som låtskriver for egne prosjekter og for andre artister, komponerer musikk for film, produksjon for Barne-tv og hun har også erfaring som prosjektleder for Ordkalotten og andre kulturprosjekter.

Join the army:
www.armyofmothers.org