Nordic Dummy Award @ TKF (MONDO)

20.01.2017 - 05.02.2017

Terje Abusdal, Magnus Cederlund, Anna C.J. Ekström, Christian Nilson, Alexander Arnild Peitersen, Amar Priganica, Katarina Skjønsberg, Marcus Stenberg, Jo Straube, Nita Vera

Du har i en kort tidsperiode mulighet å se dummiene for fjorårets Nordic Dummy Award.

Nordic Dummy Award tildeles årlig av Fotogalleriet, i forbindelse med Fotobokfestival Oslo. Kunstnere med tilknytning til de nordiske landene inviteres til å sende inn sine fotobokdummyer, og en anerkjent jury velger ut finalistbøkene og en vinner. De nominerte bøkene stilles ut under Fotobokfestival Oslo, og vinneren annonseres under festivalen. Vinnerboken utgis av Kehrer Verlag, Heidelberg i Tyskland og lanseres på Fotobokfestival Oslo året etter.

Nordic Dummy Award ble etablert i 2012 av Fotogalleriet og Forbundet Frie Fotografer. I dag administreres prosjektet av Fotogalleriet med støtte fra Norsk Fotografisk Fond og Nordisk Kulturfond. Juryen for 2016 består av JH Engström (SE), Eva Eicker (GB), Klaus Kehrer (DE), Kristine Kern (DK) og Marie Sjøvold (NO).

A chance to see all the photobook dummies from this year's Nordic Dummy Award. Photographers represented are Terje Abusdal, Magnus Cederlund, Anna C.J. Ekström, Christian Nilson, Alexander Arnild Peitersen, Amar Priganica, Katarina Skjønsberg, Marcus Stenberg, Jo Straube and Nita Vera.

The Nordic Dummy Award is awarded annually by Fotogalleriet (Oslo), in connection with the Fotobokfestival in Oslo. Artists with a connection to the Nordic countries are invited each year to submit their unpublished photobooks to the Nordic Dummy Award Jury.

The winner of Nordic Dummy Award 2016 is Katarina Skjønsberg (NO) with the photobook 'Be Good To Yourself'. Her book will be produced by the renowned publishing house Kehrer Verlag, in collaboration with Fotogalleriet and launched at the Fotobokfestival in Oslo, September 2017.