MA Degree Show 2015

28.11.2015 - 13.12.2015

Tromsø Kunstforening ønsker alle hjertelig velkommen til åpningen av Kunstakademiet i Tromsøs Masterstudenters avgangsutstilling!

Deltagende kunstnere:
Hedvig Sofie Biong (NO)
Robel Temesgen Bizuayehu (ET)
Kåre Grundvåg (NO)
Calder Harben (CA)
Anna Kukielka (PL)
Georgia Munnik (ZA)
Camilla Renate Nicolaisen (NO)
André Enger Aas (NO)
---

Kurator: Agatha Wara (BO/US)
---

Utstillingen åpnes av Stortingsrepresentant Torger Knag Fylkesnes, medlem av Kirke-, utdannings- og forskningskomiteen.
---

I forbindelse med at det andre kullet med MA-studenter uteksamineres fra Kunstakademiet i Tromsø åpner «MA Degree Show 2015» på Tromsø Kunstforening fredag 27. november kl. 20:00. Utstillingen viser eksamensarbeidene til i alt åtte studenter; Hedvig Sofie Biong, Robel Temesgen Bizuayehu, Kåre Grundvåg, Calder Harben, Anna Kukielka, Georgia Munnik, Camilla Renate Nicolaisen og André Enger Aas. Den oslobaserte frilancekuratoren Agatha Wara er kurator for utstillingen.

Etter åpningen i 2007 har Kunstakademiet i Tromsø satt sitt preg på kunstscenen gjennom å uteksaminere kunstnere som er virksom lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Dette har sammen med andre faktorer bidratt til en revitalisering av kunstscenen i Nord-Norge. MA-programmet ved Kunstakademiet i Tromsø, som tiltrekker seg mange internasjonale søkere, bidrar til å skape nettverk mellom kunstnere med svært ulike bakgrunner, både hva gjelder utdannelse og kulturell tilknytning. Dette speiles også i arbeidene som vises i «MA Degree Show 2015» der språk, kulturelle representasjoner og stedsforståelser er noen av temaene som behandles.

Program for åpningskvelden:
20:00 Dørene åpner
20:30 Åpningstale av Torgeir Knag Fylkesnes (SV), medlem av Kirke-, utdannings- og forskningskomiteen.
22:00 Julefest i Kafé EKA