DYNAMO - helgeverksted for folk mellom 16-19 år

20.02.2015 - 22.02.2015

DYNAMO - helgeverksted for deg som vil elektrifisere ditt publikum.

I forbindelse med Traveling Alone – Festivalutstillingen 2015, inviterer Tromsø Kunstforening folk i alderen 16-19 år til verksted med performancekunstner Olof Olsson.

Fredag 20. februar – søndag 22. februar
Tromsø Kunstforening
Muségata 2
PÅMELDINGSSKJEMA

Driver du med noe som foregår fremfor et publikum? Musikk, dans, tale, eller noe helt fjerde? Ønsker du mer kunnskap om hvordan skape den etterlengtede elektriske relasjonen til publikum? Eller kanskje du gjerne vil ha tilbakemelding på et nummer du allerede har klart? Da har du mulighet til å få veiledning av en av skandinavias mest uortodokse performancekunstnere denne helgen.

Alt er tillatt innenfor lovens rammer og så fremt det gule huset i parken fortsatt står når det hele er over.

Verkstedet går over en hel helg og avsluttes med en 5 minutters opptreden fra samtlige deltagere i det store galleriet i kunstforeningens første etasje. Man kan velge å stå alene på scenen, eller sammen - og vi inviterer selvsagt hele Tromsø til å være publikum på søndag.

Det er gratis å delta! Begrensede plasser.

PÅMELDINGSSKJEMA

Timeplan:
Fredag 20.02 kl. 18:00 - 20:00 innledende runder
Lørdag 22.02 kl. 11:00 - 17:00 verksted
Søndag 23.02 kl. 11:00 - 17:00 forberedelser og offentlig program fra kl 14:00.

Lørdag og søndag er det lunsj fra kl 13:00-14:00. Ta med 40 kr til lunsjkassa eller nyt medbrakt.

Om du har spørsmål, ta kontakt med kurator og formidlingsleder Hanne Gudrun Gulljord hos Tromsø Kunstforening: hgg@tromsokunstforening.no // mob: 477 58 551

Se Olof Olssons performance i Tromsø Kunstforening fra Traveling Alone åpningen 16. januar.

Olof Olsson er barn av 1960 tallets charterturisme – hans hollandske mor og svenske far møttes på Mallorca. I sin ungdom gjorde Olof mer eller mindre vellykkede forsøk innen journalistikk, dokumentarfotografi og som disc jokey i radio. Han har studert språk, filosofi og oversettelsesteori etterfulgt av kunstnerutdanning ved Det Kongelige Danske Kunstakademi i København. Tidlige på 90-tallet laget Olof utstillinger, ofte i form av kontormiljøer, der han tilbød semi-fiktive tjenester. Etter 2007 arbeider Olof hovedsakelig med muntlige forestillinger, som foredrag, taler, komedie, talk-show, og spørsmål og svar-økter.

Verkstedet er støttet av Kulturrådet gjennom Kunstløftet