Boklansering: Beauty and Truth / Čáppatvuohta ja duohtavuohta - Dialogues between Sami art and art historical research

24.10.2014 - 24.10.2014

Det er med stor glede at Tromsø Kunstforening og SARP - The Sami Art Research Project sammen med Orkana forlag inviterer til lansering av boka Beauty and Truth / Čáppatvuohta ja duohtavuohta - Dialogues between Sami art and art historical research.
Dato: Fredag 24. oktober 2014
Sted: TKF øvre gallerier
Klokkeslett: 11.00
Enkel servering.
-
Flere av forfatterne vil være tilstede.
På fredag vil det være mulig å skaffe seg boken til lanseringspris.
---

Beauty and Truth / Čáppatvuohta ja duohtavuohta - Dialogues between Sami art and art historical research er basert på forskning fra SARP - The Sami Art Research Project ved UiT Norges arktiske universitet og utstillingen Čáppatvuohta ja duohtavuohta - Beauty and Truth i Tromsø Kunstforening. Boken inneholder tekster tilknyttet samisk kunst fra forskere og kunstnere og dokumentasjon av utstillingen Čáppatvuohta ja duohtavuohta/ Beauty and Truth som vises hos Tromsø Kunstforening ut denne uken. Utstillingen inneholder nye verk av 11 samiske samtidskunstnere.
-
Redaktører for boken er Hanna Horsberg Hansen, Irene Snarby, Leif Magne Tangen og Tone Tingvoll.
-
Boken inneholder tekster av Aage Gaup, Gunnvor Guttorm, Hanna Horsberg Hansen, Geir Tore Holm, Aslaug Juliussen, Britta Marakatt-Labba, Sara Margrethe Oskal, Joar Nango, Synnøve Persen, Irene Snarby, Lena Stenberg, Leif Magne Tangen, Tone Tingvoll, Kristin Tårnesvik og Stein Erik Wouth.
Designere: ARC Gestaltung Leipzig/Berlin
Boken er utgitt av Orkana forlag i samarbeid med SARP og Tromsø Kunstforening
Utgivelsen er støttet av Forskningsrådet, Kulturrådet, UiT Norges arktiske universitet, Samediggi, og Fritt Ord.
For mer informasjon:
Orkana forlag
Tromsø Kunstforening

Beauty and Truth - Čáppatvuohta ja duohtavuohta published by Orkana Akademisk.