There is something traditional about you, too

08.03.2013 - 28.04.2013

Gjennom fotografier og tegninger utforsker Pål Gusdal Jomås kommunikasjonen som foregår i byrommet i storbyen Vancouver i Canada.

Bearbeidet gjennom fotografier og tegninger utforsker han hvordan plakater, skilt og oppslag sloss om oppmerksomheten og en tom vegg blir som et blankt ark som venter på å bli brukt. Utstillingen tar også for seg meldingene som kommuniseres.

Fotoene inneholder åpninger for tolkninger og visuelle sammenhenger, like mye nonverbal som tekstlig. Tegningene er laget med merkepenn, og de gjengir plakater og skilt, noen vakre og forseggjorte, andre mer hverdagslige. Men alle gir underfundige meldinger som forteller noe mer om menneskene som lever i denne flerkulturelle byen.

Pål Gusdal Jomås er født i 1979 i Skien og har sin Master of Fine Arts fra Kunsthøgskolen i Bergen i 2006. Han er en billedkunstner som jobber historisk og samfunnsrelatert, med utgangspunkt i foto. Jomås har stilt ut i Russland, Canada, USA og Nederland, i tillegg til forskjellige visningssteder i Norge.

Utstillingen er støttet av: Trondheim Kommune, Billedkunstnernes Vederlagsfond, Norske Kunstforeninger, Norsk Kulturråd og Norske Fagfotografers Fond