Program under Insomnia

20.10.2012 - 27.10.2012

I forbindelse med den 11. Insomniafestivalen for elektronisk musikk har Tromsø Kunstforening gleden av å presentere et omfattende program med både underholdende multimediashow, konserter, faglige foredrag og seminarer.

Det er fri entré og alle er velkomne!

Program under Insomnia på Tromsø Kunstforening

Lørdag 20.10 kl 17.00
Presentasjon og konsert av Trond Lossius

Lyd- og installasjonskunstner Trond Lossius gir en presentasjon av sitt arbeid med påfølgende konsert. Han arbeider blant annet med tverrkunstneriske prosjekter, underviser på Kunstakademiet i Bergen, og er fagleder i BEK, Bergen senter for elektronisk kunst. Presentasjonen finner sted på Tromsø Kunstforening og konserten starter etter foredraget.

Tirsdag 23.10 kl 18.00
Do The Bathysphere. The ocean as musical metaphor
Foredrag om undervannsopptak av Anne Hilde Neset.

Neset er kunstnerisk leder av Ny Musikk, har vært redaktør av The Wire, og er en av grunnleggerne av Electra Productions, et London-basert samtidskunstbyrå. Hun har kuratert utstillinger for bl.a. Londons Tate Modern, South London Gallery, Sonar Festival Barcelona, København IMO og Latitude Festival i Suffolk. Nb - foredraget holdes på engelsk.

Torsdag 25.10 kl 14:00:
Petroleumsutvikling og samfunnsansvar i Nord-Norge

Den elektroniske musikkscenen og petroleumsutviklingen ønsker begge å spille en viktig rolle i Tromsø og Nord-Norges fremtid.

Insomniafestivalen og ENI Norge inviterer til en matnyttig debatt hvor petroleumsvirksomhetens samfunnsansvar settes på dagsorden.

Fredag 26.10:
Nordic Electronic Music Convention
PR, distribusjon og eksport av Norsk elektronisk musikk

12:00 - PR & digital vs physical distribution in 2013
I panelet: Fabrice Desprez (Phunkster PR), Oleg Rozov (Zvooq), Kai Fraeger (Word and Sound). Moderator: Trond Tornes (Phonofile)

13:00 - Exporting Norwegian electronic music, myths and facts
I panelet: Jonas Vebner (MEN), Gilbert Lunde (Artistpartner) og Jan-Kenneth Transeth (Karmakosmetix Records). Moderator: Trond Tornes (Phonofile).

Les mer her: http://www.insomniafestival.no/nordic-electronic-music-convention/

Lørdag 27.10 kl 15:00
Emotional Vaseline av Steve Blame

Multimediaforedrag av MTV News-ikonet Steve Blame. Et humoristisk blikk på popstjerner og merkevarebygging, basert på hans bok Getting Lost is Part of the Journey.

Samarbeidsprosjekt mellom Steve Blame, DJ Charlotte Bendiks og VJ Nicolas Horne. Les mer her: http://www.insomniafestival.no/steve-blame-presents-emotional-vaseline-a-multi-media-show/

Samme dag ca kl 17:00
Avslutningskonsert Field Recording workshop
Lyttekino hvor lyder og lydkollager fra workshop med studenter fra kunstakademiet og musikkonservatoriet presenteres for publikum. Starter etter Steve Blame, ca kl 17.00