Flagg Tromsø 2015-2020

01.03.2015 - 31.01.2020

Flagg Tromsø er et pågående utendørs flagg prosjekt kuratert av Randi Grov Berger.

Mondo Books

16.06.2015 - 31.12.2019

Mondo Books is an independent, artist-run bookshop that focuses on art publications, fanzines, and printed matter, mainly from young and newly established artists from North

MONDO WALL: SACEREDSCAPE av Robel Temesgen

06.10.2017 - 22.09.2019

Som en del av MONDO BOOKS hos TKF inviteres annenhvert år en kunstner til å lage et nytt veggdekkende verk. Vi er glade for å kunne vise Robel Temesgen i perioden 2017–2019.

Aase Texmon Rygh: Evighetens form

08.06.2019 - 13.10.2019

Texmon Rygh kalte sine tre viktigste form-prinsipper for uendelighet, stabilitet og evighet. Fra 1970-tallet skapte hun er rekke skulpturer som uttrykker harmoni og balanse (stabilitet), etterhvert laget hun skulpturer med utgangspunkt i tegnet ∞ (uendelighet). Så var det evighet, hva er det? Hvordan gi det et skulpturelt uttrykk?

Artists' Film International 2019

21.06.2019 - 22.09.2019

Tromsø Kunstforening is pleased to invite our visitors to the eleventh edition of Artists’ Film International. AFI is a collaborative project featuring film, video, and animation from around the world. Established by the Whitechapel Gallery in 2008, Artists’ Film International includes 18 global partner organisations. The programme brings together recent moving image works which are presented over the course of a year in each venue.