Balkong Tromsø: slipp av kunstnerlisten

Bli med på slipp av kunstnerlisten, hos Storgata Camping, fredag 16. november kl. 1800.

Balkong viser tre utstillinger i tre forskjellige leiligheter i Tromsø de første tre helgene i desember. I dag, fredag, slippes kunstnerlisten.
Den første utstillingen, Eldre balkongkunstnere er en gruppeutstilling med tre kunstnere som tidligere har stillt ut med Balkong, åpner for for publikum fredag 30. november kl. 1900
Den andre utstillingen, Yngre Tromsøkunstnere, åpner fredag 7. desember. Fredag 14. desember åpner en solopresentasjon med en anerkjent nordnorsk billedkunstner, vedkommendes første enkeltpersonutstilling i Tromsø.

Balkong, tidligere utstillinger:
1993: Helene Selvåg, Per Teljer, Kåre Henriksson, Micael Norberg, Lisa Lohne, Hanne Friis, Solveig Birna
1994: Iver Jåks, Jan Vos, Frans Jacobi, Thomas Björk, Ole Jørgen Ness, Tommy Olsson, Cecilia Qvarnström, Gitte Villesen, Theo Lenders, Wiggo Sunde, Tim Junge, Wart Wamsteker, Bjarne Reidar
1995: Per Formo, Stein Rønning, Torbjørn Skårild, Helena Kive, Roar Wold, Merete Berg, Marit Bjartnes
1996: Seppo Renvall, Alli Savolainen, Tommy Olsson, Lennart Sundin, Elin T. Sørensen, Gitte Villesen, Helene Selvåg, Sunny Heart Videos, Annika Ström, Ane Hjort Guttu, Gry O. Ulrichsen, Camilla Martens, Jeremy Welsh, Joanna Etherton, Martin Ålund, Peter Cottino, Alexandra Kostrubala, Karl Ramberg, Marjatta Oja, Minna Heikinaho, Sanna Sarva, Björn Aho, Torbjørn Skårild, Jannicke Låker, Per Teljer, Solveig Birna
1997: Elisabeth Mathisen, Tommy Olsson, Leif Gaute Staurland, Jannicke Låker, Morgan Schagerberg, Annika Ström, Tor-Magnus Lundeby, Mattias Härenstam, Tomas Härenstam, Oleg Kulik, The Bar (Bak-truppen)
1998: Malin Lobell, Martin Peteus, Vanessa Baird, Ole Jørgen Ness

Eksterne presentasjoner: Zoom performance-festival i samarbeid med kaféen Zoolounge (Christel Sverre og Svein Flygari Johansen), 1997, Making a Home 1-3 (Push Firma Beige, Helsinki, UKS og Kunstnernes Hus (Fellessentralen), Oslo, 1997-98, Vanessa Baird hjemme hos Patrick Nilsson, Gamla Stan, Stockholm, 1998

AKTUELT

Folkemøte om Kunstens Hus

Søndag 13. september kl 13:00 - 16:00

Tromsø Kunstforening's team would like to express its support and bring attention to the goal of our colleagues at Lo schermo dell arte Associazione Culturale in Italy

Årsmøte 2020 - Nå med sakspapirer (datert 21.05)

Årets årsmøte blir gjennomført digitalt torsdag 28. mai kl. 1800–2000.

Sammen kan vi klare dette